17 oC / 6 oC(koponyeg.hu)
gyengén felhős (várható)
2017. Március 24. Gábor, Karina

Március 15.

Menü

Múzeumi blog
   Eseménynaptár
2017 Március
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
  
  • Nincs esemény!

  • Zenekör

    Szórakozóhelyek
     
     
       Panoráma
     
      Közélet  -  2017. 03. 13. 11:25  -  Bácskai Gergely, Gáspár Péter, Simon Erika
    Átszállás nélkül a kórházba és a vasútállomásra - jelentős járatbővítés kezdődik
      
    Több ütemben, minden városrészt érintő menetrendi változtatásokról tárgyal még márciusban Székesfehérvár Közgyűlése. A járatbővítés összességében éves 323 ezer kilométernyi pluszteljesítményt jelent, ami 180 millió forintos többletforrást igényel, melyet Székesfehérvár Önkormányzata finanszíroz. A hálózatbővítéssel elmondható, hogy éves szinten összesen 3.712.835 kilométert teljesítenek a helyi járatos autóbuszok.

     A helyi menetrend bővítése során a legfontosabb szempont annak a régi lakossági kérésnek a teljesítése volt, hogy minden városrészből átszállás nélkül el lehessen jutni a kórházig, illetve a vasútállomásra. A járatbővítés összességében éves 323 ezer kilométernyi pluszteljesítményt jelent, ami 180 millió forintos többletforrást igényel, melyet Székesfehérvár Önkormányzata finanszíroz. A hálózatbővítéssel elmondható, hogy éves szinten összesen 3.712.835 kilométert teljesítenek a helyi járatos autóbuszok. Fontos újdonság, hogy Székesfehérvár is csatlakozott a Google Transit szolgáltatáshoz, azaz online segítséget kaphatnak a közösségi közlekedést használók is az útvonaltervezőben.


    A helyi menetrend módosításának tervezetéről Cser-Palkovics András polgármester, Tóth István a KNYKK Zrt. általános vezérigazgató-helyettese és Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője közösen tartott sajtótájékoztatót.

    A tervezett változásokról szólva Székesfehérvár polgármestere kiemelte, hogy a város soha annyit nem költött közösségi közlekedésre, mint amit már jelenleg is tesz, illetve a menetrendbővítés kapcsán plusz ráfordításként el fog költeni. "Az iparűzési adóból jelentős mértékben költünk a helyi közösségi közlekedés fejlesztésére és működtetésére egyaránt. Amennyiben a közgyűlés elfogadja, ütemezett bevezetéssel 323 ezer 693 km éves növekmény lesz a közösségi közlekedésben. Finanszírozási szempontból 171 miiló forinttal nő évente a közösségi közlekedés támogatása és meghaladja a félmilliárd forintot az az összeg, amit a város önkormányzata fordít helyi közösségi közlekedésre. A folyamatosan visszaeső állami normatíva már 50 millió forint környékén van, ennek 10-szeresét költi Székesfehérvár Önkormányzata helyi közösségi közlekedésre." - hangsúlyozta Cser-Palkovics András polgármester, aki kiemelte, hogy az utazóközönség bővülő szolgáltatást tud majd igénybe venni. "Ez a több mint 320 ezer kilométer, amivel megnöveljük a teljesítményt, bízunk benne, hogy sokak számára a közösségi közlekedést még vonzóbbá, versenyképesebbé teszi." - tette hozzá. 

    Tóth István, a KNYKK Zrt. általános vezérigazgató-helyettese kiemelte, olyan fordulóponthoz érkezett Székesfehérvár, amire nem nagyon van példa az országban. "Olyan bővítést hajt végre a város az utazóközönség kérésének megfelelően, ami egyedülálló Magyarországon. Mindenhol járatritkításokról, költségcsökkentésekről lehet hallani, most egy olyan helyzetben vagyunk, amikor a város vezetése változtatni akar és olyan utazási igényeket fog kielégíteni, ami a közösségi közlekedés felé terelheti a fehérváriakat." - hangsúlyozta Tóth István. 

    Nagy Zsolt közlekedési irodavezető a járatbővítés kapcsán kiemelte, hogy 2020-ban, az Intermodális Központ átadásával jelentős mértékben átalakul majd a rendszer a helyközi járatok átalakításával és az ehhez igazodó helyi járatokkal. "Erre az átmeneti időszakra azt néztük meg, mi az a legkevesebb változtatás a rendszeren, ami pozitív vonzatokkal járna." - emelte ki az irodavezető a jelenlegi járatbővítés kapcsán. A részletek ismertetése közben elmondta, hogy a 32-es vonal körjárattá alakítva beköthető a Nagyszombati utca Kassai u. és Zsolnai u. közötti szakasza a közösségi közlekedésbe. Átszállás nélküli kapcsolatot kap a 32-es vonal meglévő vonzáskörzetével a kórház, Pozsonyi utca, Fiskális út, Nagyszombati utca területe. A járatok naponta óránként közlekednek mindkét irányba 32K és 32V néven, a 32-es járat jelenlegi menetrendjével közel egyező időpontban.

    Tavaly nyáron döntött a képviselő testület az autóbusz hálózat átalakításáról, új menetrend kidolgozásáról. Mint ismert, Székesfehérváron a közösségi közlekedést nem saját cégen keresztül látja el a város, hanem az állami tulajdonú KNYKK Zrt-vel, mint szolgáltatóval. A helyi járatok utasait a szolgáltató novemberben reprezentatív felmérés keretében kérdezte meg az utazási szokásokról, a leggyakoribb úti célokról, a jelenlegi menetrend erősségeiről, hiányosságairól, az esetleges igényekről. A felmérés során kiderült, hogy az új közösségi közlekedési hálózat és menetrend bevezetése megosztja a székesfehérváriakat és városban tanulókat, dolgozókat. Mindezt a véleményt, illetve a szolgáltató munkaerő-lehetőségeit, valamint a város finanszírozási kereteit figyelembe véve több egyeztetési kör után alakult ki az a javaslat, amely márciusban a testület elé kerül.
    A Bregyó közi Atlétikai Sportközpont nem rendelkezik közösségi közlekedési kapcsolattal, ami sokakat gátolhat abban, hogy ellátogasson oda. Nekik is jelent megoldást a bevezetendő 39K és 39V jelű, egymással ellenirányban közlekedő körjárat. A Várkörút felújítása alatt érkeztek pozitív jelzések, hogy a felsővárosiak örülnek a közvetlen piac és autóbusz-állomás kapcsolatnak. Ez a vonal az előbbieken kívül a kórházat is érinti. A 16A vonal meghosszabbításával és hurokjárattá alakításával Szárazrét és Feketehegy is átszállás nélkül el tudná érni a kórházat. A vonal a vasútállomástól indulna és a kórháztól a 16A útvonalán, majd az uszodától a 37-es útvonalán tenne egy hurkot a Körösi és Rába utcán. A vonal decentruma a vasútállomás lenne, ezért 30-as számot kapna. A vonal bevezetésével a 16A járat 30-as járatként működik tovább.

    A KNYKK Zrt. megbízásából készített utas-elégedettségi felmérés szerint sokan panaszkodtak a szabadnapi alacsony járatsűrűségre. A javaslat szerint a 11A, 12A, 14, 22, 24, 36 vonalak szabadnap délelőttönként összesen 96 új járatot kapnának.

    Az egyes vonalak menetrendje az alábbiak szerint módosulna:

    11A vonal
    Csapó u. – Auchan
    Szabadnapokon
    6.20,  7.20,  8.20,  9.20,  10.20,  11.20,  12.20,  13.20
    órakor új járatok beállítása
    Auchan – Csapó u.
    Szabadnapokon
    6.45,  7.45,  8.45,  9.45,  10.45,  11.45,  12.45,  13.45
    órakor új járatok beállítása

    12A vonal

    Csapó u. – Auchan
    Szabadnapokon
    7.05,  8.05,  9.05,  10.05,  11.05,  12.05,  13.05,  13.50
    órakor új járatok beállítása
    Auchan - Csapó u.
    Szabadnapokon
    7.25,  8.25,  9.25,  10.25,  11.25,  12.25,  13.25,  14.10
    órakor új járatok beállítása

    Az új járatok aláhúzással vannak jelölve, a munkaszüneti napokon a menetrend változatlan

    14 vonal
    Szedreskerti ln. – Könnyűfémmű
    Szabadnapokon
    4.35,  5.10,  6.00,  6.30,  6.55,  7.25,  7.55,  8.25,  8.55,  9.25,  9.55,  10.25,  10.55,  11.25,  11.55,  12.25,  12.55,  13.55,  14.55,  15.55,  16.55,  17.55,  18.55,  19.55,  21.25,  22.30
    Könnyűfémmű - Szedreskerti ln.
    Szabadnapokon
    4.55,  5.35,  6.25,  6.55,  7.25,  7.55,  8.25,  8.55,  9.25,  9.55,  10.25,  10.55,  11.25,  11.55,  12.25,  12.55,  13.20,  14.25,  15.25,  16.25,  17.25,  18.25,  19.25,  20.20,  22.20

    22 vonal
    Jancsár u. – Kisfalud
    Szabadnapokon
    *4.45,  5.30,  6.10,  6.35,  7.05,  7.35,  8.05,  8.35,  9.05,  9.35,  10.05,  10.35,  11.05,  11.35,  12.05,  13.05,  14.10,  15.05,  16.05,  17.05,  18.05,  19.05,  20.05,  *21.00,  *22.25
    Kisfalud - Jancsár u.
    Szabadnapokon
    *5.05,  6.00,  *6.35,  7.00,  *7.30,  8.05,  8.35,  9.05,  9.35,  10.05,  10.35,  11.05,  11.35,  12.05,  12.35,  13.35,  *14.35,  15.35,  16.35,  17.35,  18.35,  19.35,  20.35,  *21.25,  22.50

    * = A Könnyűfémmű érintésével közlekedik.

    24 vonal
    Jancsár u. - Zsolnai u., Nagyszombati u
    Szabadnapokon
    4.45,  5.50,  6.10,  6.50,  7.10,  7.50,  8.10,  8.50,  9.10,  9.50,  10.10,  10.50,  11.10,  11.50,  12.10,  12.45,  13.05,  14.05,  15.05,  16.05,  17.05,  18.05,  19.05,  20.05,  21.05,  22.10,  22.30
    Zsolnai u., Nagyszombati u. - Jancsár u.
    Szabadnapokon
    5.05,  6.20,  6.40,  7.20,  7.40,  8.20,  8.40,  9.20,  9.40,  10.20,  10.40,  11.20,  11.40,  12.20,  12.35, 13.10,  13.30,  14.35,  15.35,  16.35,  17.35,  18.35,  19.35,  20.30,  21.30,  22.30,  22.50

    36 vonal
    Vasútállomás – Feketehegy
    Szabadnapokon
    4.45,  5.40,  6.15,  6.40,  7.15,  7.45,  8.15,  8.45,  9.15,  9.45,  10.15,  10.45,  11.15,  11.45,  12.15,  12.40,  13.40,  14.40,  16.00,  17.00,  18.00,  19.00,  20.40,  21.40,  22.35
    Feketehegy – Vasútállomás
    Szabadnapokon
    5.05,  6.05,  6.40,  7.05,  7.40,  8.10,  8.40,  9.10,  9.40,  10.10,  10.40,  11.10,  11.40,  12.10,  12.40,  13.05,  14.05,  15.05,  16.25,  17.25,  18.25,  19.25,  21.05,  22.05,  22.55

    Maroshegyet most csak a 10-es vonal szolgálja a Balatoni és Úrhidai úton keresztül. A legközelebbi megállók elérése sokaktól akár 1km-nél is hosszabb gyaloglást igényel. A terület közösségi közlekedésbe bekapcsolását nehezítik a keskeny utcák, az úttesten várakozó járművek és a rossz minőségű burkolat. A Brassói út felújítása után a 40 és 41 jelű vonal szolgálná ki Maroshegyet és juttatná el átszállás nélkül a Táncsics Mihály Általános Iskolába, Belvárosba, autóbusz-állomásra, kórházba, vasútállomásra. A két körjárat egymással ellenkező irányba közlekedik irányonként másfél órás követési időközzel a Csapó utcából indulva, amivel Maroshegyen 45 percenként fog közlekedni busz.

    A Maroshegyi óvodánál új megálló építése szükséges a Rádió utcán a Vásárhelyi út irányában. Tömegközlekedési útvonallá kell minősíteni a Szilvamag utcát, Nagyváradi utcát, Nagyszebeni utcát, Székely utcát, Nagybányai utcát és Brassói utcát.

    Az autóbusz megállóhelyek elnevezésében 2017 decemberétől több módosítást is tervez a szolgáltató és a város:

    Régi Új
    Acéláruház Sóstó út 3.
    Akácfa u. Sárkeresztúri út / Akácfa u.
    Alufe Seregélyesi út 96.
    Arév Seregélyesi út 108.
    Aszalvölgyi út Csucskai u.
    Auchan Sóstói bevásárlóközpont
    Balatoni út 79. Szilvamag
    Bébic u. Bébic u. / Új Csóri út
    Béla u. Béla u. forduló
    Berényi út Berényi út / Tompa M. u.
    Börgöndi elág. Börgöndi elágazás
    Budai út, Deák F. u. Budai út / Deák F. u.
    Budai út, Fiskális út Budai út / Fiskális út
    Budai út, Gáz u. Gáz u./Budai út
    Cerbona Zrt. Bárándi u.
    Denso Holland fasor / Amerikai fasor
    Érsekújvári u Érsekújvári u.
    Ezredéves Ált. Iskola Ezredéves Ált. Isk.
    Farkasdi u. Farkasdi út
    Farkasvermi úti iskola Szárazréti Közösségi Központ
    Fehérvár Áruház Áron Nagy Lajos tér
    Flaga Gáz Kft. Amerikai fasor forduló
    Gellért u. Szent Gellért u.
    Gépjavító üzem Hármashíd
    Géza u. Kisteleki u. / Géza u.
    Géza u., Kisteleki u. Kisteleki u. / Géza u.
    Grundfos Holland fasor 15.
    Házépítők boltja Széchenyi u. 113.
    II. Rákóczi F. Ált. Iskola II. Rákóczi F. Ált. Isk.
    Ikarus szerviz Sárkeresztúri út / Börgöndi út
    Irányi Dániel u. Irányi D. u.
    Kassai u., Nagyszombati u. Kassai u., Nagyszombati u.
    Kelemen B. u. 27. Palotavárosi tavak
    Király sor Király sor/Budai út
    Király sor, Géza u. Király sor / Géza u.
    Kisteleki u. Halesz park
    Könnyűfémmű Köfém ltp.
    Kőrösi u. Rába u. forduló
    Lomnici u. Lomnici u. / Budai út
    Loranger Angol u.
    Macher Kft. Sóstó út 1.
    Múzeum Országzászló tér
    Nagyszombati u. Nagyszombati u./Budai út
    Nehézfémöntöde Repkény u. / Seregélyesi út
    Nyitrai u., Zobori u. Nyitrai u. / Zobori u.
    Park Center Kiskút útja
    Philips Holland fasor 6.
    Pityer u. Pityer u. / Körösi u.
    Pozsonyi u. Cento u.
    Pozsonyi út, Fiskális út Pozsonyi u. / Fiskális út
    Prohászka O. u. Prohászka O. út
    Rába u., Bébic u. Bébic u. / Rába u.
    Rába u., Pityer u. Pityer u. / Rába u.
    Rába u., Sajó u. Sajó u. / Rába u.
    Rába u., Virág u. Virág u. / Rába u.
    Rádió u. Rádió u. / Vásárhelyi út
    Református Ált. Iskola Református Ált. Isk.
    Régi Csóri út Régi Csóri u.
    Repkény u., Zsurló u. Repkény u., Zsurló u.
    Sajó u. Sajó u. / Körösi u.
    Selyem u. Cserepes köz
    Seregélyesi út Seregélyesi út / Mártírok útja
    Szamos u. Szamos u. / Körösi u.
    Száva u. Száva u. / Farkasvermi u.
    Székely u. Szalontai u. / Székely u.
    SZKG Opole tér
    Szt. Vendel u. Szent Vendel u.
    Temesvári u. Szilvamag
    Tesco Bevásárlóközpont
    Tesco bej. út Aszalvölgyi út
    Tóvárosi ln. Tóváros ln.
    Új Csóri út 74. Száva u. / Új Csóri út
    Várkörút Zsuzsanna forrás
    Vásárhelyi u. Vásárhelyi úti ltp.
    Vasúti sorompó Batthyány köz
    Virág u. Virág u.  / Körösi u.
    Visteon Európa Ipari Park
    VOLÁN-telep Börgöndi út / Akácfa u.
    Ybl M. ltp. Ybl Miklós ltp.
    Zsolnai u., Lomnici u. Lomnici u. / Zsolnai u.
    Zsolnai u., Nagyszombati u. Zsolnai u. / Nagyszombati u.

    A 30, 32K, 32V, 39K, 39V vonalak új megállóinak elnevezésére szóló javaslat:

    Bregyó köz
    Kassai u. / Nagyszombati u.
    Kriványi u. / Nagyszombati u.
    Laktanyák
    Lomnici u. / Nagyszombati u.
    Rádió utcai óvoda
    Rigó u.
    Sörház tér
    Zsolnai u. / Nagyszombati u.